Uitvoering Beheer

De meerwaarde van goed beheer

Na realisatie van een nieuwbouwlocatie blijft HomeFlex als verhuurder ook verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de woningen en appartementen. Met onze professionele beheerservice ontzorgen we huurders en bewoners en zijn we 24/7 bereikbaar bij calamiteiten. HomeFlex is in het bezit van het SNF-keurmerk en inspecteert de woningen regelmatig om de kwaliteit te waarborgen. Tijdens deze inspecties controleren we de woningen o.a. op veiligheid en hygiëne. Bij grotere locaties is een team van beheerders verantwoordelijk voor een goed woon- en leefklimaat op de locatie. Als gastheer zijn ze het aanspreekpunt voor bewoners, omliggende bedrijven en andere betrokken partijen en maken bewoners wegwijs op de locatie. Ze hebben een controlerende taak op de accommodatie en op het gedrag van de bewoners, zien toe op (brand)veiligheid en afvalinzameling, voeren inspecties uit en lossen storingen op.

Technisch beheer

Het technisch beheer, schoonmaak en onderhoud van een locatie doet HomeFlex zelf, samen met een aantal externe installatiebedrijven. Wekelijks worden de woningen/appartementen geïnspecteerd op o.a. mankementen, veiligheid en hygiëne. Bewoners kunnen storingen 24/7 melden bij via onze HomeFlex app of ons storingsnummer, zodat we altijd snel kunnen handelen.

Sociaal beheer

Bij HomeFlex staat het welzijn van onze bewoners en de omgeving voorop. Ons sociaal beheer zorgt voor een prettige leefomgeving en een hoge kwaliteit van comfort voor bewoners en omwonenden. Dit is te verdelen in de volgende onderdelen:

Leefbaarheid

HomeFlex kent de doelgroep en verstrekt bewoners informatie over hun verblijf op de locatie. Een nette omgeving en nette woning draagt bij aan gezondheid en hygiëne. Ook bieden we mogelijkheden voor het faciliteren van informatiepunten voor arbeidsmigranten om ze wegwijs te maken binnen de Nederlandse (zorg-)systemen.

Regelgeving

Van de bewoners wordt verwacht dat ze zich houden aan gestelde regels voor het gebruik van de locatie, ook als het gaat om bijvoorbeeld drankgebruik of geluidsoverlast. De beheerder ziet toe op naleving van de geldende regels en heeft mogelijkheid tot het geven van een officiële waarschuwing of in uitzonderlijke gevallen tot het verwijderen van de persoon van de locatie. (dit altijd in afstemming met de werkgever.) Camerabewaking zorgt voor extra veiligheid op het terrein.

Registratie

Samen met gemeenten maken we afspraken over de manier van inschrijven van de bewoners, zodat gemeenten duidelijk hebben wie er binnen hun gemeentegrenzen verblijven. Intern houdt HomeFlex een nachtregistratie bij, zodat bekend is wie in welke woning verblijft.

Communicatie

Voor klachten en calamiteiten is HomeFlex 24/7 bereikbaar. Er wordt adequaat gehandeld door de beheerders eventueel samen met hulpverleners. Klachten worden zorgvuldig afgehandeld en geregistreerd, met altijd een terugkoppeling naar de melder. HomeFlex is bereikbaar voor omwonenden en blijft ook graag in contact gedurende de verhuurperiode.

    SNF-keurmerk

    HomeFlex is SNF-gecertificeerd. Dat houdt in dat de gestelde normen van Stichting Normering Flexwonen, jaarlijks gecontroleerd worden om het keurmerk te behouden. De huisvesting die HomeFlex realiseert voldoet ruim aan de gestelde SNF-normen. Een concept dat gericht is op de toekomst.

    SNF controleert woningen op:

    E

    Privacy en ruimte voor de bewoners;

    E

    Sanitaire voorzieningen;

    E

    Hygiëne;

    E

    Voorzieningen;

    E

    Daglicht en verwarming;

    E

    Brandveiligheid;

    E

    Informatievoorziening.

    Beheer

    In uw gemeente bent u op zoek naar oplossingen voor huisvesting van arbeidsmigranten?

    Werkgelegenheid in de gemeente gaat gepaard met vraag naar huisvesting. Huisvesting voor arbeidsmigranten goed organiseren vraagt om beleid. Wilt u weten hoe dat het beste te organiseren is? HomeFlex deelt vrijblijvend expertise met u.